martes, 17 de noviembre de 2009

Pel·lícules d'interés..
Hi ha dues pel·lícules que són molt interessants ja que aporten visions i persepectives d'intervenció molt rellevants. Malgrat aquestes ens aporten una visió de la discapacitat a través del cinema,també ens mostra de forma implícita la importància del vincle per afavorir les relacions, aconseguir millores, etc.

Pel·lícula 1: L’infant salvatge (1960)
Director: François Truffaut
Músiva: Antonio Vivaldi

Sinopsis: A França, a finals del segle XVIII, un grup de caçadors descobreix i captura un nen d’uns dotze anys que sembla haver-se criat com un animal. És enviat a una escola de nens sordmuts a París, on pateix maltractament i és vist com un simple objecte de curiositat científica. Un metge, Jean itard, s’interessa pel nen i tracta de civilitzar-lo en solitari…J. Itard neix a La Provence. Metge, l’any 1800 treballa com a metge en cap a l’institut de joves sords a París, fins la seva mort l’any 1838. S’ocupa de Victor des del 1801 fins el 1806. Victor mor l’any 1828 a casa Mme Guérin, que havia assistit Itard. Ella en va tenir cura quan Itard va declarar haver acabat amb la tasca educativa amb Victor.

  • En aquesta película es pot veure com la inexistència dels vincles afectius amb persones de referència i amb l'entorn immediat, fa que el menor presenti un retard en el desenvolupament d'àrees com:llenguatge, motor, cognitiu, etc.

Pel·lícula 2: El miracle d’Anne Sullivan (1962)
Director: Arthur Penn
Guió: Hellen Keller, William Gibson

Sinopsis: Anna Sullivan arriba a casa dels Keller per encarregar-se de l’ensenyament de Helen Keller, una nena de set anys cega i sordmuda des dels divuit mesos, a causa d’una malaltia. Helen Keller neix a tuscumbia (alabama) l’any 1880. Mor l’any 1968. Es va graduar a la universitat l’any 2004, essent la primera persona sordcega que va obtenir un títol universitari. L’Anne Sullivan va acompanyar la Helen durant 50 anys.
  • En aquesta es pot observar clarament com el vincle que estableix la professora amb la nena, facilita la intervenció i propicia la comunicació entre elles. Sense el vincle que l'educadora crea amb la Helen, aquesta no hagués aconseguit millorar i comunicar-se amb el món.

3 comentarios:

  1. La pel·lícula del miracle d'Anne Sullivan sí que l'he vist, però laltra no. L'he vist vàries vegades ja, i sempre qua la miro, em fa posar la pell de gallina, sobretot l'escena de la font, és molt emotiva.
    I estic d'acord amb això del vincle. La nena no tenia aquesta relació ni amb la seva pròpia mare, una dona que es mostrava bastant freda, i això no ajudava gens al desenvolupament de la seva filla.
    Molt bona recomanació!

    ResponderEliminar
  2. L'infant salvatge la vaig veure a l'institud a filosofia! és boníssima. És una gran recomanació que, penso jo, seria una bona pel·lícula per Desenvolupament i Cultura... però aquest mòdul ja sabem com va.. jejeje

    ânims amb el blog, un petó psicòloga!

    P.D.- Què us sembla fer un escrit sobre les coses que no estan funcionant en el curs?

    ResponderEliminar